کتابخانه شهدا گرمه

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

آموزش قلمه زدن کاکتوس

 
آموزش قلمه زدن کاکتوس

آموزش قلمه زدن کاکتوس : قلمه زدن کاکتوس‌ها یکی از روش‌های تکثیر این گیاهان دوست داشتی است. قلمه زدن یعنی از طریق برگ یا شاخه یا قسمتی از بدنه گیاه برای به وجود آوردن گیاهی جدید استفاده کنیم. اکثر کاکتوس‌ها را به راحتی می‌توان ریشه دار کرد. در این مقاله از سری مقالات آموزشی میهن کاکتوس به زبان ساده و همراه تصویر قلمه زدن کاکتوس‌ها را آموزش می‌دهم. شما می‌توانید تمامی سؤالات خود را در پایین مقالات قرار دهید تا پاسخ داده شود.
بهترین فصل برای قلمه زدن کاکتوس‌ها فصل رشد آنها می‌باشد که معمولاً بهار و تابستان می‌باشد. و در زمانی که گیاه در خواب است نباید قلمه زنی کنید.

  • habib royani

نحوه قلمه زدن گل یخ و پرورش این گیاه در باغچه های کوچک

  • سحر بهرامی مقدم
  • 16 ژوئن 2019
  • ۰

گل یخ یک گل کوچک که بومی منطقه آفریقای جنوبی است .گل یخ یک گونه ای گوشتی و چند ساله است که در فضای سبز جنوب ایران به وفور یافت می شود و به عنوان گیاه پوششی مقاوم،شناخته شده است. گل یخ به گرما و خشکی مقاوم است که می توان با قلمه زدن گل یخ این گل زیبا را پرورش دهیم.

گل یخ همانطور که از اسمش پیداست یک گل زمستانه است که در فصل زمستان گل می دهد. این گل زیبا به دلیل راحتی در نگهداری و آسان بودن نحوه  قلمه زنی گل یخ، امروزه به یک گل آپارتمانی محبوب و پر طرفدار تبدیل شده. گل یخ یکی از مقاوم ترین گل های است که نیاز به توجه صددرصد ندارد و بهترین گزینه برای کسانی است که با نحوه پرورش گیاهان آشنایی ندارند.

  • habib royani