کتابخانه شهدا گرمه

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

قصه کودکانه دخترک کبریت فروش: قصه کودکان کار

 

قصه دخترک کبریت فروش-قصه کودکانه –ایپابفا سایت قصه و داستان1

دخترک کبریت فروش

نویسنده: هانس کریستین اندرسن
مترجم: غ. محتشم
انتشارات بامداد
چاپ اول: ۱۳۵۲
تایپ، بازخوانی، ویرایش تصاویر و تنظیم آنلاین: انجمن تایپ ایپابفا
  • habib royani

قصه الاغ آوازخوان

روزی روزگاری در دهکده ای کوچک، آسیابانی بود که الاغی داشت. سالها الاغ برای آسیابان کار کرده بود و بارهای سنگین را از اینجا به آنجا برده بود. ولی حالا پیر شده و نمی توانست بار بکشد. روزی از روزها آسیابان الاغ را از خانه اش بیرون کرد و گفت: برو هر جا که دلت می خواهد. من دیگر علف مفت به تو نمی دهم.

  • habib royani

قصه مهمانهای ناخوانده

 

برای دیدن ویدیوی این قصه زیبا و فولکلور در آپارات      اینجا    را کلیک کنید.

 

پیرزن مهربانی بود که در کلبه ای کوچک زندگی می کرد و کسی را نداشت. یک شب هوا سرد شد و باران شروع به باریدن کرد. پیرزن خواست بخوابد که کسی در خانه اش را زد.

پیرزن گفت: کیه کیه در میزنه؟ صدائی گفت: سگ هستم. هوا سرد است جائی را ندارم، بگذار امشب پیش تو بمانم. پیرزن در را باز کرد و دلش سوخت و گفت: بیا تو.

  • habib royani
نمایش‌نامه الاغی روی پل

 

نمایش‌نامه الاغی روی پل

برگرفته از نوشته بانوراما جافا ترجمه به قصه از سرور پوریا
نویسنده نمایش‌نامه: بهروزغریب پور

نمایشنامه «الاغی روی پل»، نمایش مناسبی است که به شیوه «اجرای نمایش با نقاب» قابل اجراست. برای این کار نقاب حیوانات را با استفاده از الگوهای وسط جنگ و همچنین طرح چهره حیوانات مختلف بسازید و سپس با آن‌ها نمایش را اجرا کنید.

استفاده از آرایش ساده صحنه، دستکش، جوراب و لباس‌هایی با رنگ‌های مناسب بر زیبایی نمایش می‌افزاید.

  • habib royani

 

استفاده از اسباب بازی برای پرورش کودک دو زبانه

استفاده از اسباب بازی برای پرورش کودک دو زبانه: راه حلی خلاقانه

چگونه در کودک دوزبانه خود ایجاد انگیزه کنم؟ چگونه یادگیری زبان مادری را برای کودک مهاجر به کاری سرگرم کننده و شاد تبدیل کنم؟ اینها سوالاتی هستند که اغلب والدین مهاجر در مورد پرورش کودک دو زبانه می پرسند. یکی از توصیه هایی که ما برای مشتاق سازی کودک دو زبانه جهت استفاده از زبان مادری به والدین می کنیم، خرید یک عروسک انگشتی، خرس یا هر اسباب بازی دیگری است که برای رشد زبانی مفید است. در این مقاله به راه های خلاقانه استفاده از اسباب بازی برای پرورش کودک دو زبانه می پردازیم.

  • habib royani
  • habib royani
مهارت های قصه گویی:
 
 
قصّه‌گویی(Story telling) هنر است. همان‌قدر که «قصّه‌گویی» برای کودکان و نوجوانان مهمّ است، اجرای درست آن نیز اهمیّت دارد. این مهارت و شیوه آموزشی، مناسب برای گروه هدف؛ کودکان، نوجوانان و هم چنین افرادی که تجربه کمی دارند، جهت تفهیم بیش تر مطالب می باشد. در این شیوه و مهارت مربّی، محتوای آموزشی را به وسیله کاراکترها و شخصیت های قصّه به صورتی «هنرمندانه و ظریف» به گروه هدف منتقل می نماید. تسلّط هرچه بیش تر مربّی به محتوای قصّه و مهارت های ارتباطی، در افزایش کیفیت انتقال مطالب بر روی این گروه مؤثّر خواهد بود. نکته‌هایی که در ادامه بیان می‌شود به شما کمک می‌کند تا «تکنیک‌ها ومهارت های قصه‌گویی» را به‌خوبی درک و با اصول و روش های «قصّه‌گویی»، ابزار و چگونگی بیان قصّه در «کلاس، اردو و یا فضای باز» را که به صورت مختصر بیان می‌شود، آشنا و «قصّه‌گویی» خیلی بهتری داشته باشید.
  • habib royani